Britanski ulični umetnik Banksy ponovo je izazvao pažnju javnosti svojim novim delom na fasadi Vrhovnog suda u Londonu. Na muralu se vidi sudija koji čekićem udara demonstranta koji leži na zemlji. Delo je odmah ograđeno, ali je već pokrenulo oštre rasprave u britanskoj javnosti.
Umetnikov pravi identitet i dalje je nepoznat, a njegova dela često nastaju kao snažne reakcije na različite društvene nepravde.

Poruka je jasna, dok vlasti tvrde da štite demokratiju, na ulicama Londona uhapšene su stotine ljudi koji su izrazili neslaganje sa zabranom organizacije „Palestine Action“, koju je britanska vlada označila kao terorističku. Rad ovog muraliste upravo u tom kontekstu otkriva paradoks sloboda izražavanja mišljenja kažnjava se hapšenjima i represijom, a simbol pravde, sud je pretvoren u oruđe sile.
Ironija je utoliko veća što zapadni mediji redovno nameću Srbiji narativ o „agresivnoj policiji“ i kršenju ljudskih prava. Dok bez dokaza optužuju Beograd, u srcu Londona svedočimo brutalnosti koja se predstavlja kao odbrana poretka.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Banksy je svojim delom podsetio da represija nije strani pojam ni za one koji najglasnije drže lekcije drugima. Dok se na Zapadu sudska vlast koristi da brutalno kažnjava demonstrante i guši proteste u Srbiji, često gledamo apsurdnu suprotnost, sudije koje bi morale biti nezavisne i odgovorne, oslobađaju nasilnike koji napadaju policiju i ruše javni red. Tako se stvara začarani krug tamo gde se sloboda mišljenja kažnjava, a ovde gde se nasilje nagrađuje nekažnjivošću, pravda ostaje talac politike.



















