Bez dobrog lifta – nema ni dobre pljačke. Tako bi se mogla opisati filmska krađa koja je 19. oktobra potresla Pariz, kada su lopovi upali u čuveni Luvr i za manje od deset minuta odneli osam komada nakita francuske monarhije, ukrašenih dijamantima i dragim kamenjem. Ključ njihove „operacije“ bio je – nemački lift.
Naime, pokazalo se da su provalnici koristili teretni lift marke Boker, proizveden u nemačkom mestu Verne. Kad je vest obišla svet, direktor firme Aleksander Böker reagovao je na neočekivan način: umesto da se brani, pretvorio je incident u reklamu. Na društvenim mrežama osvanula je slika njihovog lifta parkiranog ispred Luvra uz slogan: „Kad mora brzo da se završi posao.“
U reklami se dalje navodi da lift može da preveze „do 400 kilograma dragocenosti – tiho kao šapat“. Boker je objasnio da su lopovi zapravo ukrali uređaj od francuske firme koja ih iznajmljuje: „Kada smo saznali da su koristili baš naš lift, pomislili smo da bar malo humora ne može da škodi – naravno, tek pošto smo se uverili da niko nije povređen.“
„Čak i profesionalni kriminalci biraju najbolje mašine“, našalio se Böker za nemačke medije, dodajući da njegova kompanija s krađom nema nikakve veze, ali da su, eto, „makar na trenutak postali deo svetskog događaja“.
Dok pariska policija i dalje traga za lopovima koji su pobegli na motorima, jedno je sigurno: Boker je od običnog incidenta napravio marketinški hit, a svet se uverio da ponekad i najveća pljačka može doneti – najbolju reklamu.
Pogled redakcije portala Srpski Ugao
Ova filmska pljačka trajala je svega nekoliko minuta – lopovi su odneli dragocenosti vredne oko 88 miliona evra, među kojima dijamantne broševe i ogrlice iz kolekcije francuske monarhije. Istraga je u toku, a četiri osumnjičena su još u bekstvu, dok je jedna od ukradenih kruna pronađena u napuštenom skladištu na periferiji Pariza.
Piše: Stefan Bogdanović



















