Evropsko tržište aviosaobraćaja prolazi kroz veliku krizu, a jedan od najjasnijih primera je mađarski Ryanair. Ova niskotarifna kompanija u Evropi počela je da smanjuje ili potpuno gasi deo svojih linija.
Nakon najava o smanjenju kapaciteta u Španiji, usledile su iste odluke i za Francusku, Nemačku, Austrijiu i u baltičkim državama. Samo u Francuskoj, Ryanair planski smanjuje ponudu za oko 13%, što znači oko 750.000 manje karata tokom zime. U Nemačkoj rez je još izraženiji, gotovo 10% ukupne ponude, odnosno oko 800.000 mesta manje. U Estoniji kapacitet je već pao za 40%, dok se pojedine baze, poput onih u Španiji i Letoniji, potpuno napuštaju.
Zvanično, kompanija navodi rast aerodromskih taksi kao glavni razlog. Međutim, stručnjaci ističu da Ryanair, kao i sve druge avio-kompanije, ima veliki problem sa nedostatkom aviona zbog kašnjenja u isporukama Boeinga i Airbusa. Sa flotom od oko 636 aviona, od kojih je više od 95% Boeing, kompanija sada mora da rasporedi svaki avion tamo gde je profit najveći. Zato se kapacitet preusmerava ka zemljama sa nižim troškovima i rastućom potražnjom, poput Poljske, Mađarske, i pojedinih aerodroma u Italiji.
Pogled redakcije portala Srpski Ugao
U istom trenutku kada Ryanair smanjuje prisustvo i napušta pojedine destinacije, Air Serbia beleži rast i širi mrežu. Tokom prošle godine broj putnika povećan je za više od 40%, dok je flota proširena na preko 25 aviona, uključujući povratak širokotrupnih letelica za duge relacije. Kompanija je otvorila nove linije ka Krakovu, Lisabonu, Tel Avivu, Čikagu i drugim destinacijama, i već najavljuje dodatno širenje. Dok mnogi veliki igrači prave rezove, Air Serbia prepoznaje trenutak da ojača, potvrđujući svoju ulogu jednog od ključnih prevoznika u regionu.
Piše: Stefan Bogdanović



















