Dok regionalne avio-kompanije zapinju u gubicima i nesigurnim poslovanjima, Air Serbia stoji kao ponos Srbije i primer kako nacionalna aviokompanija treba da posluje. Croatia Airlines je 2023. godine uspela da zabeleži minimalni profit od samo 2 miliona evra, i to isključivo zahvaljujući prodaji svojih aviona A319 i A320, dok 2022. i 2024. godine beleži gubitke od gotovo 18, odnosno 20 miliona evra. Za razliku od njih, Air Serbia niže rekorde: 21,5 miliona evra profita u 2022. godini, 40,6 miliona u 2023. i 41,5 miliona u 2024. godini, brojke koje potvrđuju superiornost naše kompanije.
Air Serbia je jedina evropska aviokompanija, pored Turkish Airlinesa, sa direktnim letovima za Rusiju. Kompanija posebno profitira na letovima za Kipar, gde Turkish Airlines ne može leteti, pa putnici iz regiona biraju Beograd kao tranzitnu tačku. Povezuje Srbiju sa Crnom Gorom, EU i SAD, dok drugi regionalni prevoznici ostaju u senci. Air Serbia drži preko 90% svih charter letova iz Srbije, dok je prisustvo drugih kompanija gotovo neprimetno.

Vlada Srbije aktivno podržava Air Serbia kroz program po kojem država pomaže kompaniji da leti i tamo gde linije nisu dovoljno profitabilne, ali su važne za zemlju kao i kroz specijalne letove za državne i sportske delegacije. Ova podrška osigurava stabilne prihode i dodatno jača poziciju Air Serbia kao lidera u regionu.
Efikasno upravljanje flotom, povoljne cene goriva i aerodromskih taksi, kao i stalni rast linija i frekvencija čine Air Serbia simbolom srpskog uspeha u avijaciji. Avgust 2025. godine bio je istorijski rekord sa 561.773 putnika, a broj letova raste iz meseca u mesec, potvrđujući dominantnu poziciju kompanije u regionu.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Air Serbia dokazuje da Srbija zna da vodi nacionalnu kompaniju koja je jaka, profitabilna i prepoznata širom Evrope. Air Serbia nije samo aviokompanija. Ona je simbol srpskog znanja, snage i ponosa.
Piše: Stefan Bogdanović



















