Na nemačkom javnom servisu istog dana našle su se dve priče koje spojene u jedan kadar, ostavljaju utisak uredničke namere. Godišnjica pada nadstrešnice u Novom Sadu i protesti blokadera protiv države Srbije, uz paralelnu priču o bratskim odnosima Srbije i Ruske Federacije. Umesto da razdvoji vesti od komentara, nemački ZDF sve slaže u istu rečenicu, pad nadstrešnice postaje scenografija za političku ocenu, a tuga porodica, pozornica za teze o „autoritarizmu“ i „kronizmu“.
Tragedija sa 16 stradalih pretače se u gotovu presudu državi Srbiji, ali kao problem javni servis ne vidi samo tragični događaj u Novom Sadu i proteste, već i „spoljnopolitički manevar predsednika Srbije Aleksandra Vučića u odnosima sa Ruskom Federacijom i Evropskom unijom“. Istog dana emitovana je i emisija o protestima pod nazivom „Moskovski bratski poljubac“, koja dodatno politizuje događaje i Srbiji lepi etikete zbog odnosa sa Rusijom.“
ZDF pokušava da podigne optužnicu nad odnosima sa Rusijom i da greh zalepi predsedniku Aleksandru Vučiću, pa ispada da je bio „poslušnik“ EU, možda se nadstrešnica ne bi ni srušila, možda ne bi bilo ni protesta, ni destabilizacije, ni pokušaja “obojene” revolucije. Po uzoru na svoje kolege iz Austrije koje su dan ranije na svom nacionalnom dnevniku montirali kadrove na kojima izgleda kao da je u Srbiji građanski rat kako bi pojačali utisak svoje retorike i Nemci su uradili isto. Postavlja se pitanje na koju agenciju je pretplaćen javni servis ove države i da li su im izvori za vesti društvene mreže, konspiracije i neproverene izjave?
Pogled redakcije portala Srpski Ugao
Tragedija u Novom Sadu zahteva potpunu i javnu istinu – ko je projektovao, ko nadzirao, ko napravio propust i kako će biti sankcionisan. To je interes građana Srbije i jedino merilo pravde. Postupci ovog medija nisu novinarstvo nego neprofesionalno agitovanje pod logom javnog servisa. Ovi naši „blokaderi“ služe u svrhu cirkuzanata koji zabavljaju nemačku javnost i rade u korist tuđih interesa, a na štetu sopstvene države.
Piše: Nina Stojanović



















