Od čitanja i pisanja do digitalnih veština, Srbija vodi u znanju koje pokreće budućnost
Danas je Međunarodni dan pismenosti, koji se sa ciljem da ukaže na značaj čitanja i pismenosti za pojedinca i društvo na inicijativu Uneska obeležava 8. septembra od 1966. godine. Srbija je po broju pismenih među evropskim liderima. Čak 99,37% građana starijih od 10 godina zna da čita i piše, čime nadmašuje Veliku Britaniju (99%), Austriju (98%), Nemačku (99%), Italiju (99,3%) i Španiju (98,6%). Ovi rezultati potvrđuju uspeh obrazovnog sistema i posvećenost nastavnika, ali i tradiciju koja ceni znanje kao osnovu za razvoj i inovacije.
Sve veći fokus stavlja se na funkcionalnu pismenost, koja znači sposobnost primene stečenog znanja u realnim životnim situacijama i predmet je međunarodnih istraživanja poput PISA testiranja. Ova moderna definicija pismenosti omogućava da se vrednuju stvarne kompetencije i pripremaju građani za izazove savremenog sveta. Srbija je i u ovom pogledu vodeća u Evropi.
Danas međutim, digitalne veštine postaju nezaobilazni deo pismenosti, oko 55% odraslih u Srbiji poseduje osnovne digitalne kompetencije, dok napredne veštine tek treba dodatno razvijati. Sa namerom da podstakne što veći broj ljudi da budu digitalno pismeni, država Srbija organizuje besplatno brojne radionice, online kurseve i programe koji omogućavaju svakom građaninu da unapredi veštine, od osnovnog korišćenja računara i interneta do rada sa savremenim tehnologijama i kritičkog razmišljanja. Ove aktivnosti čine pismenost potpuno funkcionalnom i pripremaju Srbiju za izazove 21. veka.
Govoreći o dostignućima u digitalnoj pismenosti, ne možemo izostaviti svetske i evropske uspehe naših mladih informatičara koji pokazuju da tradicija i inovacija i te kako mogu ići ruku pod ruku.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Pored svih izazova sa kojima se sučava Srbija, naša zemlja dokazuje da sa upornim radom i neprestanim ulaganjem u obrazovanje možemo biti lideri u Evropi, kreirajući snažne generacije koje će biti spremne za sve izazove budućnosti.
Piše: Ivana Jokić



















