Deonica brze pruge koja povezuje Novi Sad i Suboticu, u dužini od 108 kilometara, zvanično je puštena u rad. Ovo predstavlja završetak jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u zemlji – železničke linije Beograd – Novi Sad – Subotica – granica sa Mađarskom, ukupne dužine 183 kilometra.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, kineski ambasador u Srbiji Li Ming, kao i predstavnici Vlade i rukovodstva infrastrukture Srbije prisustvuju otvaranju i već su u vozu koji prolazi trasom nove pruge, simbolično označavajući početak nove ere brzog i sigurnog železničkog saobraćaja.
„U sredu u 12 puštamo ovu liniju za putnički saobraćaj, tako mora po zakonu. Povratna karta Beograd-Subotica za ovaj brzi voz je 2.000 dinara. 8,5 evra, skoro 200 km, mislim da je to ok cena. Od srede do nedelje je besplatno, ko hoće da se vozi, da ljudi vide kako ide“ izjavio je Predsednik Srbije.
Novi vozovi poznati kao Soko, kretaće se brzinom do 200 kilometara na sat, što putovanje između Beograda i Subotice skraćuje na oko sat i 20 minuta, dok će od Novog Sada do Subotice putovanje trajati oko 40 minuta. Na deonici su otvorene i nove stanice u Vrbasu i Subotici, čime je olakšan svakodnevni prevoz i unapređena povezanost građana i privrede.
Na trasi su izgrađena četiri mosta, dva vijadukta i tri ekodukta koji omogućavaju bezbedan prelazak životinja, prvi put primenjen u Srbiji. Postavljeno je 27 nadvožnjaka i 15 podvožnjaka. Za realizaciju projekta vrednog oko 1,2 milijarde evra izgrađeno i rekonstruisano je više od 120 objekata, čime je čitava linija dobila savremen, funkcionalan i bezbedan izgled, spremna da poveže sever i centar zemlje brzinom i udobnošću kakvu do sada nije imala.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Projekat je realizovan u saradnji sa kineskim kompanijama i više od dvesta lokalnih i međunarodnih partnera, što ga čini jednim od najvećih i najambicioznijih infrastrukturnih poduhvata u ovom delu Evrope. Njegova realizacija pokazuje izvanrednu koordinaciju, tehničku stručnost i viziju modernizacije železničke mreže, postavljajući Srbiju među zemlje sa najsavremenijim prugama u regionu.
Piše: Stefan Bogdanović



















