Dok mnogi još uvek misle da su video igre i TikTok glavne okupacije tinejdžera, šest mladih matematičara iz Srbije ruši sve predrasude i to brojevima!
Na nedavnom Međunarodnom matematičkom takmičenju u Kini, naša fantastična šestorka ostvarila je uspeh za pamćenje: Tim Srbije osvojio je čak šest medalja čime smo zauzeli treće mesto u ukupnoj konkurenciji 38 zemalja iz celog sveta, ispred timova iz Sjedinjenih Američkih Država, Poljske, Irana, Rumunije i mnogih drugih!
Ovo su mladi genijalci i njjihove nagrade:
Gvozden Lapčević – prva nagrada
Stefan Šebez – druga nagrada
Stevan Radejevević – druga nagrada
Mihailo Jančević – druga nagrada
Novak Despotović – treća nagrada
Strahinja Svrzić – treća nagrada
Svi članovi ekipe su učenici Matematičke gimnazije u Beogradu, koja već decenijama obrazuje neke od najuspešnijih mladih naučnika regiona.
„Ovo je veliki uspeh, a pogotovo za takmičare koji su prvi put u Kini. Pokazali su da smo u odličnoj formi. Momci su iznenadili organizatore, jer oni nisu očekivali tako dobar rezultat. Mi smo najbolje plasirani tim posle kineskih timova, što je velika stvar. Ostavili smo iza sebe neke velesile iz matematike Iran, Tajland, Rumuniju!” – izjavila je Mirjana Katić, direktorka Matematičke gimnazije.
Učeni su svesni svog uspeha i veoma su zadovoljni.
„Individualno smo uzeli zlato, tri druge nagrade i dve treće nagrade. Tri nedelje smo bili u Kini i dosta vremena proveli sa vršnjacima koji imaju ista interesovanja kao mi.“ – Stevan Radivojević
Znanje kao lična karta Srbije
Uspeh šestorice mladih genijalaca nije samo rezultat talenta, već i posvećenosti, kontinuiranog rada i snažnog mentorskog sistema. U vremenu kada mnogi mladi razmišljaju o odlasku iz zemlje, ovi učenici su pokazali da se izuzetni rezultati mogu postići i ovde, u našoj prelepoj Srbiji.
Iz Srpskog ugla:
Mladi matematičari su ponos i dika cele nacije. Smatramo da bi ovakvi genijalci kojih ima još u raznim oblastima, jer je Srbija je pre svega, zemlja intelektualaca i talentovanih sportista, trebalo da dobiju veći medijski prostor kako bismo dodatno motivisali mlade tinejdžere da se takmiče i upoređuju u znanju i veštinama koje predstavljaju istinske vrednosti.



















