Dragana Gleđa danas se prepoznaje kao umetnica koja je nadrasla okvire klasičnog modnog dizajna i zakoračila u polje likovnosti. Diplomirala je modni dizajn na italijanskoj akademiji „De Lusso“ 2012. godine, a već tada je bilo jasno da joj konvencionalna moda neće biti dovoljna. „Ne čekam trenutak inspiracije, ona se rađa iz samog čina stvaranja“, ističe umetnica, otkrivajući da za nju umetnost nije profesija, već način života i ličnog uzdizanja kroz rad.
Prve korake javnosti pokazala je 2019. godine na svojoj samosagana Gleđa danas se prepoznaje kao umetnica koja je nadrasla okvire klasičnog modnog dizajna i zakoračiltalnoj reviji u okviru „Fashion Selectiona“. Najvažniju potvrdu izraza ostvarila je tri godine kasnije izložbom „Kosmički pejzaži“, koja je oduševila publiku i kritiku. U kolekciji su mantili, sakoi i oversized košulje postali pokretna platna, brišući granicu između mode i slikarstva.
Njenu poetiku oblikuju spontanost i intuicija. Apstraktni radovi nastaju iz slobodnog pokreta, dok boje, forme i teksture grade narative u kojima se prepliću lična iskustva i unutrašnja stanja. „Slučajnost nije slučajna“ – upravo je ona ključ njenog stvaralačkog procesa. Zato njena dela odišu ekspresivnom energijom i osećajem slobode.
U pozadini puta stoji i nasleđe „Strada atelje“ , koji je 2004. godine osnovala njena majka Ljiljana Gleđa. Atelje je ušao u istoriju po brokatnim mantilima i cipelama izrađenim u istom dezenu. Na tom temelju Dragana je izgradila sopstveni izraz i pokazala da žensko preduzetništvo može prerasti iz porodične vizije u ličnu umetničku misiju. Njena priča svedoči da se snagom talenta i istrajnosti može stvoriti most između generacija i otvoriti novi prostor slobode u umetnosti.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Moda se često svodi na tržišnu estetiku i serijsku proizvodnju, ali Dragana Gleđa pokazuje da umetnost u odevanju može biti iskreni izraz unutrašnjeg bića. Njeno delo je i primer kako žena svojom kreativnošću i radom može izgraditi prepoznatljivo ime i uzdići sebe izvan očekivanih okvira.






















