Najstariji festival umetničke muzike u Srbiji, Beogradske muzičke svečanosti (BEMUS), večeras počinju u Zadužbini Ilije M. Kolarca svečanim koncertom Beogradske filharmonije pod dirigentskom palicom maestra Karla Pontija, sina legendarne Sofije Loren. Uz njega će nastupiti mladi srpski virtuoz Strahinja Mitrović, čije izvođenje na kontrabasu već osvaja svetske scene.
Program otvaranja simbolično spaja tradiciju i mladost, kroz dela Đakoma Pučinija i Nina Rote, muziku koja je obeležila italijansku umetnost i filmsku istoriju. Na taj način BEMUS i ove godine potvrđuje svoju ulogu mosta između srpske i svetske muzičke kulture.
Osnovan 1969. godine, BEMUS je među najuglednijim festivalima u regionu i član je Evropske asocijacije festivala. Tokom više od pola veka, na njegovim scenama nastupili su najpoznatiji orkestri, dirigenti i solisti sveta, pretvarajući Beograd u centar umetničke muzike svake jeseni.
Ove godine festival donosi nekoliko posebnih trenutaka. Po prvi put u istoriji, na istom BEMUS-u okupiće se sva četiri nacionalna orkestra Srbije – Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTS-a, Vojvođanski simfonijski orkestar i orkestar „Stanislav Binički“. Festival takođe uvodi i nove prostore, pa će deo programa biti održan u „Ložionici“, savremenom prostoru koji postaje novo mesto susreta klasične muzike i publike.
Tokom deset festivalskih dana, od 16. do 25. oktobra, publiku očekuju koncerti Maksima Vengerova, Aleksandra Madžara, ansambla Third Coast Percussion i brojnih drugih umetnika.
Pogled redakcije portala Srpski Ugao
BEMUS iz godine u godinu raste i prerasta svoje okvire, okupljajući sve više umetnika i publike. Zbog toga se deo programa seli u Ložionicu, novi kulturni centar Beograda. Nekadašnja okretnica parnih lokomotiva iz 1926. godine, kod Mostarske petlje, danas je savremeni prostor od gotovo 5.000 kvadrata za koncerte, izložbe i multimedijalne projekte. Sa svojim industrijskim šarmom i modernom scenskom salom, Ložionica postaje simbol novog umetničkog Beograda.
Piše: Stefan Bogdanović

