Britanska laburistička vlada Keira Starmera troši preko pola miliona funti poreskog novca na plaćene influensere na TikToku i drugim mrežama, kako bi podigla sopstvenu popularnost i promovisala svoju politiku među mladim generacijama. Prema podacima iz zahteva za slobodu informacija, objavljenim u Gardijanu, od 2024. godine angažovano je 215 influensera, od čega čak 126 samo u 2025. godini – značajan porast u odnosu na 89 angažovanih prethodne godine.
Najveći rasipnik je Ministarstvo obrazovanja, koje je potrošilo skoro 350.000 funti na ova partnerstva, angažujući 53 influensera više ove godine. Ministarka Bridžit Filipson čak je koristila Instagram profil aktivistkinje Ane Vajt Haus (poznate kao Mother Pukka, sa preko 440.000 pratilaca) da objavljuje razgovore o „nedostacima“ sistema brige o deci, očigledan pokušaj da se politička propaganda ubaci direktno u „fidove“ roditelja i dece.
Ministarstvo rada i penzija (DWP) ove godine je izdvojilo 120.000 funti za osam influensera, dok prošle nije trošilo ništa na to. Sličan trend vide i u drugim resorima – pravde, odbrane i poslovanja. Ukupno, ovo je jasan znak da vlada očajnički pokušava da kupi simpatije mladih birača, izbegavajući ozbiljan novinarski nadzor i teška pitanja.
Pogled redakcije portala Srpski Ugao
Dok građani štede u vreme krize, a vlada najavljuje povećanje poreza, ovakvo rasipanje javnog novca je sramotno. Umesto da ulaže u škole, bolnice ili realnu pomoć porodicama, Starmerova ekipa plaća TikTok zvezde da „autentično“ hvale njihovu politiku. Ovo nije komunikacija, već indoktrinacija dece i mladih, pod maskom zabave. Poreski obveznici zaslužuju bolje od ove propagande plaćene njihovim parama.
Piše: Nina Stojanović

