Već više od veka srpski grb krasi prestižne Cartier radnje od Pariza i Kana do najluksuznijih svetskih destinacija.
Malo ko zna da se u samom srcu francuske rivijere, u glamuroznom Kanu, iznad ulaza u čuvenu Cartier radnju nalazi srpski grb. Nije to slučajnost, niti dekoracija bez značenja. Grb Karađorđevića, kraljevske porodice Srbije, postavljen je iz zahvalnosti i priznanja jer je upravo Cartier bio juvelir našeg dvora početkom 20. veka.
Na taj način, simbol državnosti Srbije postao je deo luksuznog nasleđa koje krasi najprestižnije svetske adrese. Pored Kana, srpski grb može se videti i u Parizu, na prestižnoj Rue de la Paix, zatim u Monaku, kao i na dalekim destinacijama poput Balija, gde Cartier neguje tradiciju odavanja počasti dinastijama koje su obeležile evropsku i svetsku istoriju.

U vremenu kada su grbovi evropskih kraljevskih porodica krasili fasade luksuznih kuća, srpski grb bio je u ravnopravnom društvu sa simbolima Francuske, Velike Britanije i drugih velikih sila. To svedoči o ugledu koji je Srbija imala početkom prošlog veka i o kulturno-političkim vezama sa Francuskom i evropskom aristokratijom. Cartier je taj znak zadržao do danas, čuvajući uspomenu na vreme kada je srpski dvor bio deo evropske elite. Time grb Srbije na njihovim radnjama nije samo istorijski detalj, već i poruka o kontinuitetu, prestižu i mestu koje naša država zauzima u bogatoj evropskoj tradiciji.
Pogled redakcije portala Srpski ugao
Danas, kada srpski grb i dalje stoji na fasadama Cartier butika u Kanu i Parizu, to je poruka upućena svetu da Srbija kao država ima svoje mesto u evropskoj istoriji i savremenoj kulturi prestiža. Nije u pitanju samo dekoracija, već priznanje naciji i njenom identitetu, koje traje više od jednog veka. Cartier je na taj način odao počast Srbiji, potvrđujući da njena tradicija i simbolika i dalje svetle u društvu svetskih prestiža.
Piše: Ivana Jokić

